2011. május 11., szerda

Hétköznapi ebéd egészségesen és gyorsan....saslik, túrókrémmel.

Ma nem sok időm maradt a a konyhában tevékenykedni, de azt tudtam, hogy valami nagyon finomat szeretnék enni...ráadásul még édességet is kívántam.
Gyönyörű csirkemellet vettem tegnap a piacon, így ebből tudtam gazdálkodni.

Több minden megfordult a fejemben mire eldöntöttem, hogy saslikot készítek.
Egyből begyújtottam a sütőt, hogy haladjak az ebédemmel. A tepsimet kibéleltem sütőpapírral, mert nem szeretem, ha odaragad valami a tepsimben.
Felkockáztam a csirkemell filémet, a füstölt szalonnámat, a lilahagymámat.
A húst megsóztam Himalája sóval, elővettem az egyik végén kihegyezett hurkapálcáimat és elkezdtem feltűzni a hozzávalókat a nyársra.
A szalonnával kezdtem utána a hús és legvégén a hagyma következett.
Felváltva fűztem fel a hozzávalókat míg tartott a pálcám. 2 hurkapálcát tűzdeltem tele, nagyon éhes voltam.
Betettem a sütőbe a nyársakat és beállítottam a sütőt 200 C fokra és 25 percre.
Közben míg sült a saslikom, addig elkészítettem az édességemet.
Elővettem 25 dkg túrót, összekevertem 2dl 12 %-os tejföllel, PrimeSweettel, reszeltem bele bőven citromhéjat és összekevertem az egészet.
Pépesen szeretem nem darabosan. 
Közben megfordítottam a saslikomat és még 10 percig sütöttem.
Megmondom őszintén gyengém a sült szalonna meg a sült hagyma...nyáron a teraszon szoktam a tűz fölött nyársalni, de most nem volt ennyi időm.
Máskor zöldségeket is fel szoktam tűzni, úgymint gombát, cukkinit, paprikát, de most ezek nem voltak itthon.
1 szelet GLYX kenyeret vágtam a saslikomhoz és kovászos uborkát szedtem hozzá. Azt tudni kell a kovászos uborkáról, hogy egy nagyon egészséges étel, nagyon sok K vitamin van benne, másrészről meg a savanyú íz viszi le az ételek glikémiás indexét.
Bármilyen ecetes, citromos étel, ital ilyen kedvezően hat ránk.
Mennyei íze volt a sült hagymának és a csirkemellnek, amit átjárt sülés közben a szalonna íze.
Miután ezt megettem elővettem a túrókrémemet, ami közben összeért és desszertként a felét elnyalogattam.
Nagyon meg voltam elégedve az ebédemmel....finom volt.

GLYX kenyérről, amit tudni kell: alacsony a glikémiás indexe 38. 
100 g energiája: 191 kcal, rost. 10,2 g, szénhidrát. 33,8 g.
Magas rosttartalommal és magvakkal készül, fogyókúrázók és cukorbetegeknek is ajánlják.
GLYX diétás kenyér más sütőipari termékekkel ellentétben kevésbé növeli a vércukorszintet, az alacsony glikémiás érték elejét veszi a farkaséhség kialakulásának, és a magas inzulin szint elkerülhető.
Bármilyen formában fogyasztva ízletes.
Én a Príma Pékségekben veszem, ott a legolcsóbb 385.-


1 megjegyzés:

  1. Szia Judit!
    Hmm, ez már megint egy tök egyszerű finomság! Bár még mindig nem vagyok éhes a húsra, de azért majd kipróbálom.
    A túrókrémet én is szoktam csinálni, mégpedig úgy, hogy a tejföl helyett natúr Activiat teszek bele, azzal jól kikavarom, hozzá méz, vanília, citrom reszelt héja, még szoktam bele is csavarni egy pár cseppet. Aztán felszeletelek egy csomó gyümölcsöt, leginkább almát, ananászt, narancsot most epret és e gyümiket a túrókrémbe belemártva eszem meg. Imádom! A nagyon édes ízt nem szeretem, de ebből rengeteget meg tudnék enni. :))Szeretném, ha írnál a reggelikről is! Köszi :)

    VálaszTörlés