2011. április 18., hétfő

Vasárnapi ebéd egészségesen....2

Tegnap egész nap a Nagy Gluténmentes napon voltam, jegyzeteltem, tanultam és nem utolsó sorban kóstoltam a finomabbnál finomabb termékeket. A következő írásomban megosztom a tapasztalataimat. Így ma úgy gondoltam, hogy nem akarok a konyhában állni egy fél napot...valami egyszerűt de nagyszerűt fogok készíteni ebédre.

Imádom a sajtokat...szinte minden változatát. Ezt az ételt egy olasz étteremben ettem először és már akkor el voltam tőle ájulva. Megkértem a pincért, hogy kérdezze meg nekem a szakácstól, hogy milyen sajtból készítették az ebédemet, mert otthon is el szeretném készíteni. Nagyon készséges volt, egyből jött a válasszal.
Így azóta is rendszeresen készítem itthon, mert nagyon finom és pillanatok alatt készen van...nem beszélve arról, hogy egészséges.

Elővettem a zöldségeket, megmostam és összedaraboltam. Ízlés szerint lehet bármilyen zöldség amit szeretünk...én cukkinit, lilahagymát, paprikát és gombát sütöttem.


A cukkinit nem szoktam meghámozni, mert a héjában található a védőhatású béta-karotin, de bőségesen tartalmaz C-vitamint, folsavat, káliumot, kalciumot, foszfort, mangánt, cinket, valamint szelént.
A lilahagymát is imádom, mert  igazi C-vitamin bomba, jelentős mennyiségű B-vitamint  is tartalmaz. 
A lilahagyma szépít is. Ígéretesek azok a kutatási eredmények, melyek a növényben található kvercetin  nevű antioxidáns jótékony hatásairól tanúskodnak.
A paprikáról köztudott, hogy nagyon magas a C vitamin tartalma 100 mg/100g, de egyes fajták elérik a 300 mg-ot. Tartalmaz még ásványi sókat, illóolajakat, B1, B2 vitamint és sokféle karotinoidokat.
Csiperkegomba rendkívül gazdag ásványi anyagokban, nyomelemekben és vitaminokban (B-vitaminokban és - egészen egyedi módon - D- és K-vitaminban). Rosttartalma hozzájárul a bélrendszer jó működéséhez.
Mind a négy zöldség energiaértéke csekély, ezért egy nagyon könnyű ebéd varázsolható belőlük.

Elővettem a wokkomat és tettem bele kókuszzsírt... 
A kókuszzsír emésztéséhez és felszívódásához sem epe, sem enzim nem szükséges, így nem terheli az emésztőrendszert. Nem tartalmaz koleszterint, fontos szerepet játszik a szív és érrendszeri betegségek megelőzésében. Cukorbetegség esetén a legtöbb zsírféleség fogyasztása kerülendő. A kókuszzsír azonban ilyenkor is fogyasztható. A laurinsav a kókuszzsírban 43%-ban van jelen!  Az anyatejben 3.5%-ban található, mely a csecsemő szervezetében segíti az immunrendszer működését. A kókuszzsír különleges értékét éppen ez a zsírsav adja. baktérium-, vírus- és gombaellenes hatása a természetes védekezés elősegítésében és a Candida diétában is fontos. Használatával az ízek erőteljesebbé válnak és jobban érvényesülnek. Ugyanaz az étel kókuszzsírral elkészítve sokkal teltebb ízvilágot nyújt.

Szóval felforrósítottam a wokban a kókuszzsírt és beledobtam az összevágott zöldségeket. Szórtam rá Himalája sót, ami  a legtisztább és legjótékonyabb só. A himalájai kristálysó egyedülálló tulajdonságai 84 féle ásványi anyagot és nyomelemet tartalmaz, teljesen tiszta, szennyezés- és szennyeződésmentes.

Ezután a füstölt Mozzarellát egy cm széles karikákra vágtam megkentem a nagyon vékonyan a kókuszzsírral és megszórtam magam készítette fűszerkeverékkel, amiben volt szárított fokhagyma, vöröshagyma, zellergumó, feketebors, koriandermag, chili paprika, szerecsendió, Himalája só.

Ezután közepes hőmérsékleten meggrilleztem a sajtot. Közben a zöldségek is elkészültek...megmondom őszintén én nem szoktam nagyon puhára sütni a zöldségeket, mert úgy szeretem ha még ropogósak.

Az ebédemre a koronát a desszert tette fel, ami egy fahéjjal összekevert PrimeSweetbe forgatott alma volt, amit a sütőben megsütöttem. 5 teáskanál édesítőhöz 1 teáskanál fahéjat keverek. Az almákat meghámozom és cikkekre vágom úgy, hogy közben a magházát is eltávolítom. Meghempergettem a fahéjas PrimeSweetbe a gerezdeket, sütőpapírra tettem és 150 fokon sütöttem 20 percet. Nem szeretem, ha "löttyedtre" sül az alma, ez is ízlés dolga, mint minden. 

Megint sikerült egy nagyon egyszerű, de mégis nagyon finom és egészséges ebédet pillanatok alatt összehoznom.

Jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése