2011. március 27., vasárnap

Vasárnapi ebéd egészségesen....1

Nem akartam ma sok időt tölteni a konyhában, ezért úgy döntöttem, hogy valami olyan ebédet csinálok, ami nem sok időt vesz igénybe. Csirkecombfilét vettem, szóval ez adott volt, ebből kellett valami "ütőset" készítenem.

Reggeli után már elkészítettem az öntetet a görög salátámhoz, érjenek össze az ízek ebédig.
Kókusz olajat összekevertem citromlével és oregánóval. Ezután összevágtam az uborkát, paradicsomot, lila hagymát, paprikát, fetasajtot, és az olajbogyót. Egy tálba tettem az összetevőket, meglocsoltam az öntettel, és óvatosan - hogy ne törjön össze  - összekevertem. Ebédig a hűtőben érleltem.



Elővettem egy jénai tálat (előszeretettel használom, mert nincs káros anyag benne) és öntöttem bele egy kis bio kókusz olajat. Megmostam a csirkecombokat és Himalája sóval besóztam, mind a két oldalukat és egy kicsit beborsoztam. Elektromos reszelőn lereszeltem füstölt sajtot és belehempergettem a csirkecombokat, majd beletettem a jénai tálba. Zsírszegény tejföllel teljesen betakartam a sajtos combokat és betettem az előmelegített sütőbe. Légkeveréses sütésen kezdtem, hogy puhuljon aztán átkapcsoltam sima sütésre, hogy piruljon is és a levét elfője. Mikor aranybarna lett a teteje kivettem, mert megsült.


Míg sült a hús kitaláltam, hogy sütök egy csokitortát.

Feltettem egy kis lábasban vizet forrni és rátettem egy hőálló edényt.
200g étcsokoládét összetörtem és beletettem az edénybe. Fontos, hogy minél magasabb százalékban legyen a kakaó benne, mert annál finomabb lesz.
A csokoládé mellé betettem 200 g tea vajat, szintén olvadni. 
Mikor felolvadt a csokoládé a tea vajjal, akkor levettem a gőzölgő vízről és hagytam hűlni, mert, ha melegen keverem bele a tojássárgáját, akkor a melegtől összeugrik a tojás. 
Közben 5 db tojást szétválasztottam a sárgájától. Kimértem 130g PrimeSweet 2x édesítőt és robotgéppel fehéredésig kevertem a tojások sárgájával.
Robotgéppel felvertem az 5 tojás fehérjét egy csipet Himalája sóval, hogy kőkemény legyen.
A kihűlt csokoládéba belekevertem a tojások sárgáját és egy fél zacskó sütőport.
Majd kanalanként belekevertem ebbe a masszába óvatosan a habot, hogy ne törjön össze.
A kapcsos tortaformát körbe rajzoltam a sütőpapíron és kivágtam ezt a kört.
Beletettem a sütőpapírt a tortaformába és beleöntöttem a masszát.



Ezalatt az idő alatt megsült a csirkecombom azt kivettem és a helyére betettem a csokitortámat.
200 fokon sütöttem 30 percig légkeveréses sütőben.

Mire megebédeltem a görög salátát a sajtos-tejfölös sült csirkecombfilével, addig pont megsült a csokitortám.
Alacsony zsírtartalmú tejszínhabbal  a tetején, langyosan szeletelve fenséges desszert volt.

Nagyon finom volt az ebéd, ami nem tartalmazott fehér lisztet és finomított kristálycukrot, és ettől egészséges volt.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Judit!

    Tegnap este, miközben a mai ebédemet készítettem, azon gondolkodtam, vajon hogyan, helyesebben mivel sűríted az ételeid, pl. a főzelékeket? Tegnap sóskát készítettem, azt zabpehelyliszttel sűrítettem...

    Üdv.:
    Judit

    VálaszTörlés
  2. Kedves Judit!
    Nem vettem észre eddig a kérdésedet, ezért válaszolok csak most.
    A zabban a többi gabonaféléhez képest jóval kevesebb keményítő van (a keményítő egy cukormolekulákból álló szénhidrát lánc, ezért, ha teheted mindig próbáld meg kerülni az étrendedben), jelentős mennyiségű ún. béta-glükánt tartalmaz (vízben oldódó rost, amely csökkenti a koleszterin-szintet, valamint a szénhidrát- és zsír felszívódását), magasabb a zsiradéktartalma és fehérjetartalma, mint a vele összehasonlítható más gabonaterméké. Mindezen tulajdonságok együttes hatása révén kevésbé emeli meg a vércukorszintet, mint más gabonafélék (alacsonyabb a GI-je).
    Tehát a zab jó választás, amit ki lehet egészíteni a Fiber HUSK termékével, ami az indiai Plantago Ovata növény magjának lisztté őrölt korpájából készül, így gluténmentes. A következő írásomban a gluténról fogok írni, hogy mennyi mindent okoz. Visszatérve a termékre, nagyon jó kötőanyag. Én joghurtba keverve próbáltam legelőször és azt tapasztaltam, hogy úgy besűrűsödött a joghurt, hogy szinte megkötött. Kiemelkedő a rosttartalma, mert 100 g termékben 85 g rost található. Bármibe bele tudod keverni...nokedlibe, sütikbe, mindenbe amibe lisztet teszel. Másik nagyon jó hatása, hogy telít és sokkal hamarabb jól laksz tőle. Szóval tiszta szívvel tudom ajánlani.

    VálaszTörlés